موتور کرکره برقی

کار اصلی موتور کرکره برقی که مهم ترین بخش کرکره را تشکیل می دهد، تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است. این موتورها دارای سه نوع موتور توبولار، موتور ساید و سانترال هستند. هر کدام از این انواع مختلف کاربردهای متفاوتی دارند و در محیط های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع موتورها دارای مصرف های گوناگونی همچون مغازه ای، درب های اتوماتیک پارکینگی، صنعتی و پنجره ای هستند.

موتور کرکره برقی نایس

نمونه های موتور کرکره برقی نایس

مشخصات فنی موتور کرکره برقی

همانطور که ذکر شد موتور کرکره برقی دارای سه نوع مختلف است. یکی از این مدل ها موتور توبولار است که بیشتر برای مکان هایی با دهانه کوچک و جهت مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که ساختار این نوع موتور فاقد سیستم upsاست، از اینرو در زمان قطع جریان برق باید از خلاص کن استفاده شود. این نوع موتورها در اندازه‌ های 140 nm و 320 nm تولید و طراحی می شوند.
سانترال یک نوع دیگر از این ها است که در مرکز شفت قرار می‌ گیرد. موتور سانترال بیشتر جهت اتومات کردن کرکره های دستی قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند. در طراحی این نوع موتور از یک سیستم خلاص کن در زمان قطع برق استفاده شده است.
موتور ساید نوع دیگر از موتورهای برق است که جهت مصارف صنعتی و فروشگاهی گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. در این نوع موتورها امکان تردد بالا است و از تحمل وزن بالایی برخوردار هستند. طراحان موتور ساید را به گونه ای ساخته اند که حتی با سقوط احتمالی کرکره از افتادن آن جلوگیری می کنند. این مدل در دو نوع DC با UPS و AC بدون UPS تولید و ارائه می‌شوند. موتور ساید بهترین گزینه برای کرکره های برقی پلی کربنات و غضروف دار محسوب می شود.

فروش انواع موتور کرکره برقی

نایس یکی از برترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه فروش انواع موتور سایبان برقی و موتور کرکره برقی محسوب می شود. این شرکت تحت لیسانس اروپایی است، از اینرو برتری خاصی نسبت به سایر شرکت ها دارد. همه محصولات این شرکت نام آشنا دارای گارانتی و ضمانت هستند. در واقع مشتریان می توانند با خیالی آسوده از این شرکت خرید کنند. تمامی موتورهای ارائه شده توسط این شرکت علاوه بر اینکه از توان و مقاومت بالایی برخوردار هستند، در حین کار کردن نیز صدای کمی را تولید می کنند.

تعویض موتورهای قدیمی با نو

اگر از کرکره برقی قدیمی استفاده می کنید جهت عملکرد بهتر می توانید موتور آن را تعویض کنید. در واقع تعویض موتور قدیمی با نو بهترین گزینه برای استفاده بهتر از این نوع کرکره های قدیمی به شمار می آید. تعویض موتورها باید به صورت صحیح و اصولی و توسط کارشناسان مجرب انجام پذیرد. در واقع این کارشناسان با دانش و تجربه خود ابتدا علت خرابی را تشخیص می دهند. همچنین یک کرکره برقی ممکن است به دلیل نامناسب بودن موتور و یا تحت فشار بودن تیغه ها از کار بیفتد، از اینرو کارشناسان سعی می کند یک نوع موتور متناسب را جهت تعویض انتخاب کنند.

تفاوت قیمت موتور کرکره برقی در انواع آن

همانطور که می دانید این موتورها دارای انواع مختلفی است، از اینرو قیمت این مدل ها با یکدیگر متفاوت است. در بین این مدل ها موتور ساید از قیمت بالاتری برخوردار می باشد چرا که از قدرت بیشتری بهره می برد. شرکت نایس موتورهای بی صدا و ضد آب را با بالاترین کیفیت ارائه می کند، از اینرو دارای تفاوت قیمت با شرکت های دیگری است که محصولات بی کیفیت تولید می کنند.

تاثیر چرخ دنده سالم در دوام موتور کرکره برقی

تاثیر چرخ دنده سالم در دوام موتور

در ساختار موتور کرکره برقی یکسری چرخ دنده هایی تعبیه شده است که وظیفه انتقال نیرو را به عهده دارند. این قسمت از موتور در صورتی که از جنس با کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند از طول عمر بالایی نیز بهره می برند. از اینرو بهتر است از خرید موتور هایی با چرخ دنده های غیر فلزی و یا چرخ دنده هایی از جنس فلز نامرغوب خودداری کنید.

آیا موتور به حفاظ نیاز دارد؟

بهتر است بدانید امروزه برای پوشاندن قسمت خلاص کن و همچنین جهت حفاظت و جلوگیری از تعمیر موتور کرکره برقی از کاورهای مخصوصی استفاده می شود. در برخی موارد نیز جهت زیبایی بیشتر طراحان ورقه های کامپوزیت را برای پوشاندن قسمت های فوقانی کرکره مانند موتور، محور و دورپیچ به کار می برند. در واقع این ورقه های کامپوزیت سلیقه ای هستند و جزء اجزای کرکره محسوب نمی شوند.

سوالات متداول نایس سایبان
لوگو نایس

سوالات متداول

همانطور که می دانید موتور کرکره دارای انواع مختلفی است، از اینرو قیمت این مدل ها با یکدیگر متفاوت است. در بین این مدل ها موتور ساید از قیمت بالاتری برخوردار می باشد چرا که از قدرت بیشتری بهره می برد.

در ساختار موتور یکسری چرخ دنده هایی تعبیه شده است که وظیفه انتقال نیرو را به عهده دارند. این قسمت از موتور در صورتی که از جنس با کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند از طول عمر بالایی نیز بهره می برند.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به نایس سایبان میباشد.

تماس فوری