ویژگی پارچه سایبان برقی در جنوب

سایبان برقی در جنوب

شرایط اقلیمی منطقه در انتخاب نوع سایبان برقی نقش به سزایی دارد. سایبان برقی در جنوب با توجه به شرایط اقلیمی جنوب کشور، باید مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، بادهای شدید گرمسیری، گرد و غبار و رطوبت داشته باشد .

معرفی سایبان برقی

سایبان برقی، سایبان متحرکی است که با کمک موتور الکتریکی باز و بسته می شود و شیب آن هم قابل تنظیم است. این سایبان را می توان با نصب حسگر تشخیص نور و آب هوشمند سازی کرد. اجزای مهم سایبان برقی شامل پارچه، موتور الکتریکی و مجموعه اسکلت سازه است.

ویژگی اقلیمی مناطق جنوب

شرایط اقلیمی مناطق جنوب به سه دسته تقسیم می شود :

  • بسیار گرم و مرطوب مانند بندرعباس در جنوب
  • بسیار گرم و خشک مانند اهواز در جنوب غربی
  • گرم و خشک مانند زاهدان در جنوب شرقی

کاربرد سایبان برقی در جنوب

سایبان برقی در جنوب به منظور جلوگیری از تابش نور آفتاب و طوفان های گرمسیری استفاده می شود. بیشترین میزان استفاده از سایبان در جنوب در مغازه ها، فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها است. در مناطق مسکونی با نصب سایبان برقی روی پنجره ها و تراس می توان از تابش نور خورشید به داخل جلوگیری کرد و از اتلاف انرژی وسایل سرمایشی کم کرد.

انواع پارچه سایبان برقی در جنوب

ویژگی پارچه سایبان برقی در جنوب

مهمترین جزء سایبان برقی پارچه آن است. پارچه سایبان برقی را با توجه به شرایط اقلیمی باید به گونه ای انتخاب کرد که حداکثر طول عمر و همچنین کارایی را داشته باشد.

برای سایبان برقی در جنوب پارچه ای باید انتخاب شود که در برابر نور خورشید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و در واقع کاملا ضد آفتاب باشد. همچنین باید انعطاف پذیری خوبی در برابر بادهای شدید داشته باشد.

پارچه سایبانی که در مناطق گرم و مرطوب استفاده می شود علاوه بر خصوصیات قبلی، باید ضد رطوبت هم باشد تا از پوسیدگی و کپک زدگی جلوگیری شود.

انواع پارچه سایبان برقی در جنوب

پارچه سایبان برقی انواع بسیار متنوعی دارد که در این مطلب به چند نمونه پرکاربرد آن در جنوب اشاره می کنیم :

پارچه PVC

این پارچه مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی، اشعه فرابنفش خورشید، حرارت و رطوبت دارد. این پارچه در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده است.

پارچه HDPE

پارچه ای انعطاف پذیر، مقاوم در برابر حریق، ضد آفتاب، ضد پوسیدگی و مناسب برای مناطق گرمسیری است.

پارچه برزنتی

این پارچه ها ضد آب، ضد آفتاب و انعطاف پذیری هستند، در برابر بادهای شدید مقاومت خوبی دارد و در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده است.

سایبان برقی در جنوب

ویژگی سایر اجزای سایبان برقی در مناطق جنوب

موتور الکتریکی سایبان در جنوب از نوع توبولار است. این موتور به علت قرار گرفتن داخل لوله، به موتور لوله ای نیز معروف است. این موتورها مجهز به سنسور نور، باد و باران هستند و در هوشمندسازی سایبان کاربرد بالایی دارند.

اسکلت سازه سایبان برقی در جنوب باید به گونه ای طراحی شود که در برابر وزش باد شدید مقاومت بالایی داشته باشد، همچنین اجزای آن بر اثر تابش شدید آفتاب دچار رنگ پریدگی نشوند.

امتیاز شما به این مقاله