توان موتور کرکره برقی

توان موتور کرکره برقی چقدر باید باشد؟

بهتر است بدانید موتورهای کرکره به دو نوع توبلار و ساید تقسیم می شوند. موتور توبلار خود دارای دو نوع سبک و سنگین است. نوع سنگین موتور توبلار برای مصارف صنعتی مناسب بوده و دارای توان ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم است. مدل های سبک نیز گزینه مناسبی برای مصارف شخصی و خانگی محسوب می شوند. توان موتورهای توبلار سبک معمولا بین ۳۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم است.

در ادامه بررسی توان موتور کرکره برقی با توان مدل ساید آشنا خواهیم شد. موتور ساید کرکره برقی با قدرت های مختلف ۱۵۰، ۳۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰ و ۸۰۰ کیلوگرم تولید می شود. امروزه اغلب از موتورهای ساید با قدرت ۶۰۰  کیلوگرم استفاده می شود. در واقع وزنی که موتور باید آن را جا به جا کند مهم ترین عامل در انتخاب توان موتور کرکره به شمار می آید.

عوامل تأثیرگذار بر انتخاب مدل و توان موتور کرکره برقی

در حالت کلی از سه نوع موتور توبلار، ساید و سانترالی در ساختار انواع کرکره های برقی استفاده می شود. در بین این مدل های ذکر شده مدل سانترالی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید فاکتورهای متعددی در انتخاب مدل موتور کرکره برقی موثر هستند. یکی از این فاکتورها میزان تردد محل مورد نظر است. از آنجا که هر کدام از مدل های موتور کرکره برقی دارای قابلیت خاصی هستند، از هر کدام از این مدل ها باید برای مکان ها و موارد خاصی استفاده شود.

برای مکان هایی با تردد بالا و دارای درب های بزرگ و سنگین وزن باید از موتور ساید استفاده کنید، زیرا توان موتور کرکره برقی ساید نسبت به موتور توبلار بالاتر است. این موتورها در سایبان برقی نیز استفاده می شود. در صورتی که تعداد دفعات باز و بسته شدن کرکره در روز کم باشد، می توانید موتور توبلار را انتخاب کنید. از دیگر عوامل مهم در انتخاب مدل موتور کرکره برقی مساحت کرکره است. در واقع مساحت کرکره برقی ارتباط بسیار نزدیکی با تیغه و نوع موتور دارد.

انتخاب بر اساس فضای اشغال شونده توسط موتور از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب مدل موتور محسوب می شود. موتور ساید به دلیل قرار گرفتن در کنار درب کرکره به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارد. این در حالی است که موتور توبلار فضای کمتری را اشغال می کند، زیرا درون یک استوانه بالای درب کرکره طراحی شده است. عرض درب کرکره برقی نیز تأثیر بسیار زیادی بر روی انتخاب موتور کرکره برقی دارد. همچنین از دیگر عواملی که در انتخاب مدل موتور تأثیر گذار می باشد برند سازنده است.

عوامل تاثیرگذار در توان موتور کرکره برقی

انتخاب و خرید مطمئن از شرکت نایس سایبان

موتور یکی از قطعات مهم و حیاتی در کرکره برقی به شمار می آید. در واقع این قطعه نقش بسیار مهمی در اجرای عملکرد صحیح درب های برقی دارد. برای خرید این قطعه نمی توان به هر مرکز و فروشگاهی اعتماد کرد، زیرا متاسفانه برخی از فروشگاه ها موتورهای بی کیفیت را تولید و به بازار عرضه می کنند.

با انتخاب تیم حرفه ای نایس سایبان آسوده خیال خواهید بود که یک خرید مطمئن را خواهید داشت. در واقع هدف اصلی گروه ما ارائه محصولات با کیفیت است. تیم حرفه ای ما به شما کمک می کند تا انواع موتورهای کرکره برقی مناسب را با بهترین قیمت خریداری کنید. بهتر است بدانید موتور کرکره ای مناسب به موتوری گفته می شود که از یک برند برتر و درجه یک باشد. همچنین این موتور نیز باید دارای گارانتی نیز باشد. بازار موتور کرکره برقی در ایران از وضعیت مطلوبی نیز برخوردار است.

توان موتور کرکره برقی نایس سایبان

آیا موتورهای کرکره برقی پر مصرف هستند؟

بهتر است بدانید مدل های مختلف موتورهای کرکره برقی از نظر مصرف برق هزینه ساز نیستند. در واقع این موتورها به دلیل طراحی و ساختار خاصی که دارند در موقع عملکرد احتیاج به مصرف برق زیادی نخواهند داشت. به نوعی می توان گفت موتورهای توبلار و ساید پر مصرف نیستند. خرید این موتورهای کرکره ای از نظر اقتصادی بسیار مناسب و به صرفه است.

توان موتور کرکره برقی پر مصرف

موتورهای دارای سیستم خلاص کن دستی می باشند!

بهتر است بدانید مدل های توبلار و ساید دارای سیستم خلاص کن دستی در موقع قطع برق هستند. موتور توبلار دارای یک آچار خلاص کن در زمان قطع برق است. این نوع آچار به روش های مختلف می تواند حرکت کند. در یک روش با استفاده از دستیگره خلاص کن و با چرخاندن آن می توان کرکره را به خوبی به بالا و پایین هدایت کرد. در روش دیگر نیز می توان از طریق آچار جک خودرو این کار را انجام داد.

لازم به ذکر است استفاده از خلاص کن کرکره برقی این مدل موتور تنها در در زمان قطع برق کاربرد ندارد و می توان در هر حالتی از آن استفاده کرد. موتور ساید نیز در زمان قطع برق دارای یک زنجیر خلاص کن است. اگر روی موتور با استفاده از کاور پوشیده شده باشد، ابتدا باید درب کاور را باز و زنجیر را از آن خارج کرد. از آنجا که توان موتور کرکره برقی ساید بالا است، در موقع قطع برق با کمک زنجیر خلاص کن می توانید کرکره برقی را جابجا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)