مزایا و کاربردهای سایبان برقی اداری

سایبان برقی اداری

سایبان برقی اداری روی پنجره ها، بالکن ها و قسمت های آفتاب گیر در ساختمان های اداری باعث صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان می شود.

مزایا و کاربردهای سایبان برقی اداری

نصب سایبان برقی اداری روی پنجره های ساختمان مانع از تابش نور خورشید به فضای داخلی محیط کار می شود . این امر موجب می شود در اوقات گرم سال در مصرف انرژی سیستم های سرمایشی صرفه جویی قابل قبولی شود.

یکی دیگر از مزایای نصب سایبان برقی روی پنجره ها، جلوگیری از ورود گرد و خاک به محل کار است. یکی دیگر از چالش های ساختمان های اداری پارکینگ خودروی کارکنان است. در اکثر این ساختمان ها محل پارکینگ خودرو در فضای باز قرار دارد . استفاده از سایبان برقی پارکینگ موجب رفع این چالش می شود.

در برخی ساختمان های اداری از فضای پشت بام نیز به عنوان محیط کار استفاده می شود که به اصطلاح روف گاردن نامیده می شود. در پشت بام اداره علاوه بر ایجاد فضای سبز، می توان با استفاده از سایبان برقی مناسب، با قرار دادن مبلمان اداری برخی از جلسات کاری را در این محل برگزار کرد. همچنین می توان جهت استراحت و یا بوفه کارمندان از آن استفاده کرد.

جهت استفاده بهینه از بالکن ساختمان اداری، بهترین گزینه نصب سایبان برقی مناسب در این مکان است. یکی دیگر از کاربردهای سایبان برقی اداری جهت رفاه حال مراجعین نصب آن روی درب ورودی ساختمان و همچنین به کار گیری در محوطه فضای باز است تا مراجعین از سایه آن لذت ببرند.

سایبان برقی اداری

ویژگی های سایبان برقی اداری

  • این مدل سایبان باید از قابلیت تنظیم شیب برخوردار باشد، تا به خوبی در ساعات مختلف روز مانع از تابش نور خورشید به داخل شود.
  • سایبان برقی اداری بهتر است از نوع هوشمند باشد تا در اوقات پرمشغله کارمندان، مانع فعالیت آن ها نشود و در صورت لزوم به صورت اتوماتیک باز و بسته شود.
  • سایبان برقی اداری باید در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشد، ضد آب و ضد آفتاب باشد و امکان نصب سیستم نورپردازی جهت روشنایی و زیباسازی را داشته باشد.
  • جهت افزایش روحیه کارمندان بهتر است قابلیت چاپ منظره و تصاویر روی پارچه آن وجود داشته باشد.

انواع سایبان برقی اداری

سایبان برقی پنجره

سایبان پنجره شدت تابش آفتاب به محیط داخل را کاهش می دهد و از ورود گرد و خاک و رطوبت جلوگیری می کند. پارچه این سایبان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه باید ضد آب، ضد آفتاب و ضد پوسیدگی باشد. این مدل باید قابلیت هوشمندسازی داشته باشد تا در مواقع لزوم بدون دخالت کارمندان باز و بسته شود.

انواع سایبان برقی اداری

سایبان برقی پارکینگ اداری

بهترین گزینه جهت ایجاد پارکینگ در ادارات استفاده از سایبان برقی مناسب است. سایبان پارکینگ اداری باید کاملا با شرایط آب و هوایی محل منطبق باشد. باید به گونه ای طراحی شود که خودروها به سهولت گردش و پارک کنند. برقی بودن سایبان پارکینگ سبب می شود در مواقعی که مورد نیاز نیست، بتوان آن را جمع کرد که باعث بالا رفتن طول عمر سایبان می شود.

این سایبان ها به صورت یک طرفه و دو طرفه طراحی می شوند. در مدل دو طرفه می توان از دو موتور استفاده کرد تا سمت مورد نیاز به صورت جداگانه باز و بسته شود.

سایبان برقی روف گاردن

بهترین انتخاب برای سایبان روف گاردن ، سایبان برقی دوطرفه و سایبان چتری است. سایبان برقی چتری به علت ساختار چتر مانندی که دارد به سهولت قابلیت جا به جایی دارد و مناسب برای فضاهای محدود است.

سایبان برقی دو طرفه همان طور که از نامش پیداست از دو طرف باز می شود و فضایی شبیه آلاچیق ایجاد می کند. این مدل یک پایه مرکزی دارد و دو سایبان در طرفین آن به صورت متقارن در چپ و راست قرار می گیرد.

امتیاز شما به این مقاله