کاربرد سایبان برقی

کاربرد سایبان برقی در فضاهای مختلف متفاوت است. ما در مقاله زیر به برخی کاربردهای آن می پردازیم:

کاربرد سایبان برقی برای پنجره

کاربرد سایبان برقی برای پنجره ها در بالای برخی از پنجره ها، در ساختمان های مسکونی یا اداری نصب می شوند. علت اصلی نصب سایبان برقی بالای پنجره ها، جلوگیری از ورود نور شدید آفتاب به محیط داخل ساختمان است. نصب این نوع سایبان باعث می شود تا احتمال برخورد بارش برف و باران به پنجره ساختمان و احتمال زنگ زدگی و فرسودگی آن به حداقل برسد.
همچنین نصب سایبان برقی بالای پنجره در بهینه سازی انرژی نیز نقش دارد. زیرا با نصب این سایبان، سرما یا گرما با شدت کمتری به داخل ساختمان نفوذ می کند.

اجرای سایبان برقی در پارکینگ

پارکینگ یک فضای مطلوب و امن برای نگهداری وسایل نقلیه است. نقش پارکینگ حفاظت از خودرو در برابر تهدیدهای مختلفی مانند فرسودگی در مقابل نور آفتاب یا بارش باران است. قطعاً نداشتن پارکینگ در ساختمان برای صاحبان خودرو آزار دهنده است. به همین خاطر بسیاری از آن ها به جای ساخت پارکینگ، از سایبان های برقی برای ساخت پارکینگ سیار در حیاط منزل استفاده می کنند. چنانچه سایبان های برقی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند، مقاومت زیادی دارند و احتمال آسیب دیدن آن ها پایین است.

اجرای سایبان برقی در بالکن

دیگر کاربرد سایبان برقی در بسیاری از ساختمان های مسکونی برای پوشاندن بالای بالکن است. بالکن فضای دنج و آرامی است که معمولاً اعضای خانواده برای استراحت به آن مراجعه می کنند.
نصب سایبان برقی برای بالکن می تواند یک راه حل عالی و مقرون به صرفه برای پوشاندن فضای بالای این محیط باشد. با نصب سایبان برقی بالای بالکن، از ورود برف، باران و تابش شدید آفتاب به بالکن جلوگیری می شود. در این صورت می توان حتی در روزهای بارانی هم از بالکن استفاده کرد.

اجرای سایبان برقی برای مغازه

استفاده از سایبان برقی محدود به ساختمان های مسکونی نیست. در بسیاری از مغازه ها کاربرد سایبان برقی، ایجاد سایه است. نبود سایبان بالای هر مغازه ای باعث می شود تا نور به داخل فضای مغازه نفوذ کند و اجناس آسیب ببینند. علاوه بر این، سایبان باعث می شود رهگذران دید مناسبی به ویترین داشته باشند. در واقع سایبان برقی امکان جذب مشتری را به فروشگاه بیشتر می کند. همچنین زیبایی بیشتری به فضای بیرون مغازه می بخشد. صاحبان مغازه می توانند با چاپ لوگو یا تبلیغ خود بر روی پارچه سایبان، مشتری های بیشتری جذب کنند.

اجرای سایبان برقی در رستوران و کافی شاپ

در فضای نشیمن رستوران و کافی شاپ ها هم کاربرد سایبان برقی قابل توجه است. بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها در سطح شهر بدون سقف هستند. این رستوران ها برای فصل بهار یا پاییز بسیار مناسب است اما در فصل های زمستان و تابستان مشکل ساز می شوند.

زیرا نور شدید آفتاب در تابستان و بارش برف و باران در زمستان باعث می شود فضای رستوران و کافی شاپ برای نشستن مناسب نباشد. به همین دلیل از انواع سایبان برقی برای رستوران ها برای ایجاد سایه و همچنین جلوگیری از بارش برف و باران روی مشتریان حاضر در رستوران استفاده می شود. سایبان های برقی مدل چتری بیشترین کاربرد را در این فضاها دارند.

کاربرد سایبان برقی بالای استخر

کاربرد سایبان برقی برای پوشش بالای استخر، توجه بسیاری را به خود معطوف کرده است. از سایبان برقی بدین جهت در بالای استخر استفاده می شود تا از برخورد مستقیم نور خورشید به استخر جلوگیری شود.
قطعاً نور شدید آفتاب یا بارش شدید باران هنگام شنا می تواند آزار دهنده باشند، به همین جهت معمولاً از سایبان های بازویی برای پوشش استخر استفاده می کنند. استفاده از سایبان برقی استخر برای پوشش بالای استخر باعث می شود تا فضای داخلی آن حتی غیر از زمان های استفاده تمیز بماند. البته برخی از افراد از سایبان برقی چتری برای ایجاد سایه در نزدیکی استخر و استراحت در این فضا استفاده می کنند.

کاربرد سایبان برقی در استخر

5/5 - (1 امتیاز)