انواع روکش سایبان فول باکس

انواع سایبان فول باکس

انواع سایبان فول باکس کاربردهای متفاوتی دارد اما در ابتدا لازم است تعریفی کلی از سایبان فول باکس داشته باشیم. سایبان فول باکس نوعی سایبان بازویی است که به دلیل ویژگی منحصر به فردی که نسبت به سایر مدل های سایبان دارد، طول عمر اجزای به کار رفته در آن بالاتر است. این موضوع سبب می شود استفاده از این سایبان برای شما مقرون به صرفه تر باشد. انواع سایبان فول باکس به نام های فول کاست، کاست دار و فنری فول باکس شناخته می شوند. در این مقاله به تشریح انواع فول باکس خواهیم پرداخت.

آشنایی با سایبان فول باکس

سایبان فول باکس یکی از انواع سایبان بازویی است. سایبان بازویی به کمک بازوهای متحرک، روکش خود را باز و بسته می کند و در ساخت قسمت های مختلف آن، از فلز آلومینیوم به علت سبکی و دوام بالاتر استفاده می شود. این مدل سایبان انواع مختلفی دارد اما دو نوع کلاسیک و فول باکس کاربرد بیشتری دارد.

نوع کلاسیک سایبان بازویی به دلیل اینکه روکش، بازویی ها و سایر اجزا آن در معرض آفتاب، باران و گرد و خاک قرار می گیرد، طول عمر کمتری نسبت به مدل فول باکس دارد.

در مدل فول باکس در انتهای روکش یک محفظه (باکس) قرار داده می شود و در ابتدای آن نیز درپوشی آلومینیومی نصب می شود. این امر سبب می شود زمانی که روکش جمع می شود داخل باکس قرار بگیرد و درپوش آن نیز کاملا بسته شود. این ویژگی باعث می شود کلیه اجزای سایبان در حالت بسته، داخل باکس قرار بگیرد و در نتیجه از آفتاب، باران و گرد و خاک در امان باشد. همچنین به منظور حرکت آسان تر بازویی سایبان می توان از سیم بکسل، زنجیر و تسمه پلاستیکی استفاده کرد.

ویژگی های انواع سایبان فول باکس

از ویژگی های این سایبان علاوه بر عمر طولانی، زیبایی و جذابیت بالاست. این سایبان در حالت بسته نمای خوشایندی دارد و حتی اگر روی باکس و روکش آن تصاویر زیبایی چاپ شود جلوه آن چند برابر می شود.

از انواع سایبان فول باکس می توان در مکان های مختلفی نظیر باغ ها، ویلاها، منازل، کافه و رستوران ها، مغازه و فروشگاه ها، پارکینگ خودرو و … استفاده کرد. در این بین، مدل زنجیری دوام و کیفیت مطلوب تری دارد.

معرفی انواع سایبان فول باکس

انواع سایه بان فول باکس را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد؛

سایبان فول باکس دستی

این مدل همان طور که از نامش پیداست توسط نیروی دست باز و بسته می شود و در مناطقی که خاموشی برق بیشتر است کاربرد بیشتری دارد. مدل دستی به علت عدم استفاده از موتور برقی، قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل ها دارد.

سایبان فول باکس برقی

سایبان برقی فول باکس، کاربردی ترین نوع سایبان فول باکس است که در آن به کمک نیروی موتور برقی، باز و بسته می شود. موتور این نوع سایبان توبولار است و بازوهای این سایبان به وسیله کنترل از راه دور به حرکت در می آید.

سایبان فول باکس اتوماتیک

سایبان اتوماتیک با استفاده از سنسورهای حساس به نور، آب و یا باد در شرایط مختلف جوی به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. لازم به ذکر است که برای هوشمند سازی، سایبان باید از نوع برقی باشد.

معرفی انواع سایبان فول باکس

روکش انواع سایبان فول باکس

روکش سایبان فول باکس

انواع سایبان فول باکس روکش های مختلفی دارد. از مهمترین آن ها می توان به روکش نانو، پی وی سی و اکریلیک اشاره کرد.

  • روکش نانو: آب گریز است و مناسب مناطق بارانی است.
  • روکش پی وی سی: در تمام فصول سال کاربرد دارد و همه ویژگی های روکش مناسب را دارا می باشد.
  • روکش اکریلیک: از نوعی پلیمر مصنوعی ساخته می شود که جنس نرمی دارد و دارای خاصیت کشسانی است.

5/5 - (1 امتیاز)