تعمیر سایبان برقی

هر وسیله ای پس از مدتی کارکرد ممکن است نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا کند. تعمیر سایبان برقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه به دلیل گسترش استفاده از سایبان برقی، شغل تعمیرات سایبان برقی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

مزایای تعمیر سایبان برقی به جای تعویض

تعویض کامل سایبان برقی به هنگام خرابی مسلما هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد، از این رو یکی از مزایای تعمیر سایبان صرفه جویی در هزینه هاست. صرفه جویی در زمان از دیگر مزایای تعمیر سایبان به جای تعویض آن است.

اگر در فکر تغییر ظاهر سایبان خود هستید، می توانید با بازسازی به جای تعویض این عمل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به عنوان مثال جهت تغییر ظاهر سایبان می توانید فقط به صورت جداگانه پارچه آن را بازسازی کنید که در اینصورت نیازی به تعویض کل مجموعه سایبان برقی ندارید.

یکی از ویژگی های سایبان، تعمیر سایبان برقی و یا تعویض قطعات معیوب به صورت جداگانه است که شما را از تعویض کلی سایبان بی نیاز می کند. مثلا تعمیر و یا تعویض موتور به صورت مجزا.

تعمیر سایبان برقی

اجزای سایبان برقی و انواع خرابی آن ها

جهت عیب یابی صحیح و تعمیر سایبان برقی، آشنایی کامل با اجزای آن کمک زیادی به شما می کند.

روکش سایبان برقی

برای روکش سایبان برقی معمولا از جنس پارچه در انواع مختلف استفاده می شود. به مرور زمان بر اثر تابش آفتاب، باد، باران و اجسام نوک تیز، دچار پارگی، رنگ پریدگی و پوسیدگی می شود. در صورت معیوب شدن روکش، به راحتی می توان به صورت مجزا با تعمیر و یا تعویض آن مشکل را بر طرف نمود.

موتور سایبان برقی

فرق سایبان برقی و دستی در به کارگیری موتور برقی است. اگر موتور سایبان برقی معیوب شود، سایبان به صورت دستی استفاده می شود. موتور اجزای مختلفی دارد که به صورت جدا از سایر قطعات قابلیت باز شدن و تعمیر دارد. در صورت عدم تعمیر سایبان برقی می توان آن را به طور کامل تعویض کرد و نیازی به تعویض کل مجموعه سایبان نیست.

گیربکس یا جعبه دنده

گیربکس سایبان برقی نیروی موتور را به سایر قسمت ها جهت باز و بسته کردن سایبان انتقال می دهد. اگر سایبان به خوبی باز و بسته نشود احتمال خرابی گیربکس وجود دارد که با تعمیر آن مشکل برطرف می شود.

ریموت کنترل

ریموت سایبان برقی جهت باز و بسته کردن سایبان از راه دور به کار می رود. عدم کارکرد صحیح دکمه های ریموت و یا شکستگی قاب آن از جمله مشکلاتی است که ممکن است رخ دهد. شما می توانید هر تعداد ریموت که مد نظرتان است برای سایبان خود استفاده کنید. ریموت کنترل برای عملکرد خود از باتری استفاده می کند که می تواند قابل شارژ و یا قابل تعویض باشد.

سنسور

سنسور جهت باز و بسته شدن اتوماتیک سایبان برقی استفاده می شود . در صورت خرابی به طور کامل قابل تعویض است و مشکل به راحتی برطرف می شود .

از دیگر اجزای سایبان برقی اسکلت اصلی و پایه ها هستند که از جنس فولاد و یا آلومینیوم ساخته می شوند. این قطعات به مروز زمان دچار خوردگی و رنگ پریدگی می شوند .

در مدل سایبان بازویی لوله جمع کننده پارچه و محفظه نگهدارنده آن، بازو ها و مفصل ها، از دیگر اجزای قابل تعمیر و تعویض به شمار می روند.

درست است که سایبان های برقی با دوام هستند و طول عمر بالایی دارند، ولی در صورتیکه بصورت دوره ای تعمیر سایبان برقی انجام نشود پس از مدت کوتاهی دچار مشکل می شود.

5/5 - (1 امتیاز)