مزایای سایبان برقی بالکن

دلایل استفاده از سایبان برقی بالکن

سایبان برقی بالکن کاربرد زیادی در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها دارد، زیرا در بسیاری از خانه ها، بالکن به محلی برای پهن کردن لباس یا انبار کردن وسایل غیر ضروری تبدیل شده است و به ظاهر و زیبایی این محیط توجه چندانی نمی شود. این در حالی است که خانه ها روز به روز کوچک تر می شود و استفاده بهینه از فضای خانه اهمیت بالایی پیدا می کند. بالکن ها به علت قرارگیری در هوای آزاد و نور خورشید، محل مناسبی برای پرورش گل و گیاه هستند. می توان با قرار دادن چند گلدان و میز و صندلی، استراحتگاهی مطلوب در فضای بالکن ایجاد کرد. اما چیزی که این مجموعه را کامل می‌کند، یک سایبان برقی است که در برابر تابش شدید آفتاب و وزش باد به عنوان حائل عمل کند و علاوه بر آن در زمان بارش باران و برف هم، از نفوذ رطوبت به محیط و خیس شدن جلوگیری کند.

کاربرد سایبان برقی بالکن

یکی از کاربردهای اصلی سایبان برقی بالکن یا همان سایبان برقی تراس، پوشاندن فضای بالکن است. در واقع می‌توان به کمک سایبان برقی، در هر زمان بالکن را به فضایی کاملا اختصاصی تبدیل کرد. به طوری که از بیرون چیزی قابل مشاهده نباشد.

حتی اگر بخواهیم از فضای بالکن برای مصارفی همچون خشک کردن لباس ها و قرار دادن وسایل اضافی استفاده کنیم، برپا کردن پوششی که بتواند دید از بیرون را به حداقل برساند، بسیار مفید خواهد بود. اغلب افراد این کار را با قرار دادن ورقه های چوبی، وصل کردن پارچه، ورقه های فلزی یا پلی کربنات و وسایلی از این قبیل انجام می دهند. با این حال این وسایل ظاهری ناخوشایند ایجاد می کنند. به علاوه باید توجه کرد که نمای بیرونی ساختمان جزو مشاعات به حساب می آید. بنابراین اگر همسایه ای از دیواره ای که برای بالکن انتخاب کرده اید، اعلام نارضایتی کند، حق با وی خواهد بود. سایبان برقی بالکن به دلیل ایجاد پوششی شیک و زیبا می تواند بهترین گزینه برای پوشاندن فضای بالکن باشد.

ویژگی های سایبان بالکن

  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • ضد حریق
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • اسکلت ضد زنگ
  • بدنه مقاوم در برابر ضربه و فشار
  • قابلیت جمع شدن به صورت دستی در صورت نبود برق
  • قابلیت تنظیم شیب و جهت

متریال تولید سایبان

کیفیت مواد به کار رفته در سایبان برقی با توجه به دارا بودن موتور، اهمیت بسیار زیادی دارد. موتور سایبان برقی قلب آن به شمار می رود. استفاده از مواد درجه یک در تولید آن سبب افزایش طول عمر، نرمی و درستی عملکرد آن می شود. در مجموعه نایس سایبان، سایبان های برقی با بهترین مواد اولیه و مطابق با دانش و تخصص روز دنیا طراحی و ساخته می شود. این امر سبب می شود که سایبان های تولید شده در نایس سایبان دوام و کارکرد بسیار بالا و قابل قبولی داشته باشند.

اجزای سایبان برقی

سایبان برقی بالکن همانند سایبان های عادی دارای اسکلت و پارچه است. تنوع در متریال هایی که به جای پارچه و اسکلت استفاده می شود، بالاست. اما در اغلب موارد اسکلت ها از جنس فولاد و آلومینیوم هستند. پارچه ها نیز معمولا از PVC ساخته می شوند. رنگ ها و طرح های به کار رفته در سایبان های مجموعه نایس سایبان متناسب با هر نوع دکوراسیون و انواع نماهای خارجی بوده و با هر سلیقه ای تطابق دارد.

مدل های مختلف سایبان بالکن چه کاربردی دارند؟

سایبان برقی بالکن را می توان از نوع کالسکه ای یا بازویی انتخاب کرد. سایبان هایی از این قبیل، مختص محیط های بدون سقف هستند. اصولا این نوع سایبان ها وظیفه سقف را انجام می دهند. سایبان های کالسکه ای معمولا فضای بیشتری اشغال می کنند. بنابراین برای بالکن ها و تراس های کوچک چندان مناسب نیستند. اما در مقابل سایبان های بازویی جای کمی اشغال می کنند و پوشش بسیار مناسبی دارند، به همین دلیل در اغلب موارد از این نوع سایبان برای بالکن و تراس استفاده می شود.

امکان طراحی و اجرای سایبان برقی در پاسیو ساختمان ها

پاسیو نیز همانند بالکن محلی مناسب برای پرورش گل و گیاه و استراحت است. البته به شرطی که به درستی دیزاین شود. در گذشته سقف پاسیوها را از جنس شیشه می‌ساختند. با این حال استفاده از سایبان برقی در پاسیو مزایای متعددی نسبت به شیشه های ثابت دارد. با توجه به معماری پاسیوها، این مکان ها در ساعات میانی روز به طور مستقیم تحت تابش آفتاب هستند، به همین علت وجود یک سایبان برقی همانند سایبان برقی بالکن، می‌ تواند سایه ای مطلوب در این فضا ایجاد کند. در ضمن سایبان برقی با قابلیت باز و بسته شدن می‌تواند جریان هوای مطلوبی در فضا ایجاد نماید.

5/5 - (2 امتیاز)