اجزای تشکیل دهنده سایبان برقی ساختمان

اجزای سایبان برقی ساختمان

سایبان برقی ساختمان از اجزای متفاوتی تشکیل شده است. جنس و کیفیت اجزای تشکیل دهنده این نوع سایبان برقی ارتباط مستقیمی با عملکرد و کارایی آن دارد. یکی از این اجزای مهم موتور برقی سایبان است. طراحان اغلب از موتورهای توبولار در ساختار این نوع سایبان ها استفاده می کنند. موتورهای برقی باید از کیفیت و قدرت بسیار بالایی برخوردار باشند. از دیگر اجزای این نوع سایبان می توان به بازوی سایبان اشاره کرد. از این قطعه به منظور باز و بسته شدن پارچه سایبان استفاده می شود.

فنرهایی در داخل این بازوها قرار داده می شوند که با استفاده از زنجیر، تسمه و سیم بکسل به یکدیگر متصل می گردند. اسکلت سایبان از دیگر اجزای اصلی تشکیل دهنده این نوع سایبان به شمار می آید. اسکلت سایبان در دو نوع آلومینیومی و فلزی تولید و عرضه می شود. اسکلت سایبان خود از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است. پارچه یا رویه سایبان نیز از دیگر اجزای سایبان برقی ساختمان به شمار می آید. پارچه سایبان در مدل ها و طرح های گوناگون تولید می شوند.

پارچه های انتخاب شده برای سایبان باید از مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل جوی و تابش اشعه نور خورشید برخوردار باشند. به هر اندازه که پارچه سایبان جنس  و کیفیت بالایی داشته باشد دوام و طول عمر آن نیز افزایش می یابد. همچنین یراق آلات و قطعات جانبی از دیگر اجزای این نوع سایبان هستند. رسیور و ریموت نیز از دیگر اجزای مهم این نوع سایبان ها می باشند. پایه های سقفی و دیواری نیز جز دیگر سایبان برقی ساختمان است. برای سایبان هایی که به سقف متصل می شوند از پایه سقفی و برای سایبان هایی که به دیوار نصب می شوند از پایه دیواری استفاده می شود.

انواع سایبان برقی ساختمان

سایبان برقی ساختمان دارای انواع مختلفی است که در ادامه نگاهی بر برخی از آن ها خواهیم داشت.

سایبان برقی ریلی

استفاده از این نوع سایبان های برقی آسایش و راحتی را برای افراد به دنبال دارند. از سایبان های برقی ریلی اغلب به عنوان پوشش محافظتی قسمت بیرونی ساختمان استفاده می شود. استفاده از این نوع سایبان برقی زیبایی خاصی را به محیط می بخشد. این نوع سایبان های برقی در اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند.

سایبان برقی کلاسیک باکس

این نوع سایبان در عین زیبایی مانع از نفوذ گرد و غبار و آب باران به فضای داخل می شود. این نوع سایبان دارای سازه خاص با پوشش مناسب است.

سایبان برقی پنجره

از دیگر انواع سایبان برقی ساختمان می توان به سایبان برقی پنجره اشاره کرد. این نوع سایبان بر روی دیوار و در جلوی پنجره نصب می شود. استفاده از این سایبان کاهش شدت نور خورشید را به دنبال دارد. این نوع سایبان گزینه بسیار مناسبی برای اتاق هایی است که بسیار نورگیر هستند. همچنین با نصب آن ها  شیشه های پنجره نیز به خوبی تمیز می مانند.

سایبان برقی بالکن

از دیگر انواع سایبان های برقی، سایبان بالکن است. با استفاده از این نوع سایبان می توانید  از بالکن استفاده های مفیدتری داشته باشید. سایبان های برقی بالکن تأثیر بسیار زیادی در خنک شدن فضای مورد نظر دارند. همچنین این نوع سایبان ها در مقابل نور خورشید، باد و باران از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

سایبان برقی چتری

این نوع سایبان در انواع و مدل مختلفی تولید و عرضه می شود. با توجه به مدل و نیازهای گوناگون، سایبان برقی چتری از سازه های متفاوت سبک و  سنگین ساخته شده است.

سایبان برقی پارکینگ

از دیگر سایبان هایی که در فضای باز ساختمان استفاده می شود، سایبان برقی پارکینگ است. استفاده از این نوع سایبان این امکان را برای شما فراهم می کند تا از خودروی خود در برابر فضولات پرندگان و بارش برف و باران به بهترین شکل محافظت کنید.

سایبان برقی ساختمان

مزایای سایبان برقی ساختمان

استفاده از سایبان برقی ساختمان مزایای بسیاری را به دنبال دارد. یکی از مزیت های مهم این نوع سایبان ها کاهش مصرف انرژی است زیرا این سایبان ها از تابش نور خورشید به داخل جلوگیری می کنند و فضای داخل را خنک نگه می دارند. این نوع سایبان ها را می توانید به سرعت و آسان در قسمت های مختلف ساختمان نصب کنید. همچنین می توان در زیر این نوع سایبان ها از سیستم های گرمایشی همچون هیتر و سرمایشی استفاده کرد. سایبان برقی ساختمان را می توانید از راه دور و از طریق ریموت کنترل کنید. در واقع با انتخاب این نوع سایبان ها تمام سختی هایی که در این مورد در گذشته وجود داشت از بین می رود. همچنین با این قابلیت می توانید میزان باز یا بسته بودن پوشش سقف سایبان را به خوبی مشخص کنید.

امتیاز شما به این مقاله