مشخصات موتور توبلار چیست؟

مشخصات موتور توبلار چیست؟

بهتر است بدانید این نوع موتورها به گونه ای طراحی شده اند که درون رول کرکره جای می گیرند. در واقع موتور توبولار نوعی موتور الکتریکی است که دارای بیشترین کاربرد و استفاده در جابجایی سایبان برقی، درب های اتوماتیک، پرده های برقی و کرکره برقی می باشد. لازم به ذکر است که موتورهای توبلار به دو شکل استوانه و لوله طراحی شده اند. این موتور به موتور استوانه ای نیز معروف می باشد، زیرا شکل میله مانندی دارد.

موتورهای توبلار به دلیل داشتن این ویژگی فضای کمی از محیط را اشغال می کنند. این نوع موتورها  از نظر توان و قدرت کشش با رنج های مختلف در بازار موجود و قابل عرضه هستند. موتورهای توبلار برای درب فروشگاه ها و درب های کرکره اتوماتیک پارکینگی با تردد پایین مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر مشخصات موتور توبلار می توان به بی صدا بودن آن ها در حین عملکرد اشاره کرد.

همچنین در ساختار این نوع موتور از یراق آلات مناسبی استفاده شده که دوام و طول عمر آن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. موتورهای توبلار در حین عملکرد برق کمتری مصرف می کنند. همچنین این موتورها نسبت به موتورهای ساید زیبایی ظاهری بیشتری دارند و ارزان تر هستند.

آیا موتورهای توبولار و توبلار با هم فرق دارند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید این است که آیا موتورهای توبولار و توبلار با هم فرق دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این موتورها تفاوتی با یکدیگر ندارند. در واقع موتورهای توبولار و توبلار یکی هستند و تنها از نظر نوشتاری با یکدیگر تفاوت دارند. به نوعی می توان گفت موتور توبولار همان توبلار است و مشخصات موتور توبلار در هر دو نوع یکی است.

مشخصات موتور توبلار سنگین صنعتی

تفاوت میان موتور توبلار سنگین صنعتی و سبک

بهتر است بدانید موتور توبلار معمولا در دو نوع سنگین صنعتی و سبک موجود و قابل عرضه است. موتور توبولار صنعتی برای درب های کرکره ای با  تردد زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین موتورهای توبلار سنگین صنعتی قدرتی از ۱۴۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم دارند. این نوع موتور دارای بیشترین کاربرد و استفاده در درب های کرکره ای با  تیغه عرض بیشتر است.

در مقابل موتور توبلار سبک برای مکان هایی با تردد پایین بیشترین کاربرد و استفاده را دارد. در ضمن این نوع موتور دارای قدرتی برابر با ۳۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم است. از موتورهای توبلار سبک بیشتر برای مکان هایی با تیغه عرض کم استفاده می شود. با توجه به مشخصات موتور توبلار و با توجه به نیاز خود بهتر است یکی از این مدل ها را برای مکان مورد نظر خود انتخاب کنید.

مشخصات موتور توبلار و نحوه عملکرد آن

نحوه عملکرد موتورهای توبلار

موتورهای توبلار به دلیل طراحی دقیق و ماهرانه در موقع بسته شدن با سرعتی کاملا یکنواخت عمل می کنند. همچنین این موتورها به آسانی نصب می شوند. بررسی مشخصات موتور توبلار نشان می دهد که این نوع موتور در داخل یک لوله آهنی قرار می گیرد و در زمان بسته شدن رول کرکره برقی را بر روی لوله مخصوص می پیچاند.

بهتر است بدانید این نوع موتور همچون یک آرمیچر عمل می کند. این موتور با چرخش خود موجب چرخش لوله می شود. همچنین در ساختار این نوع موتور از یک سنسور حرارتی استفاده شده است. در واقع این سنسور در مواقعی که کرکره برقی زیاد باز و بسته می شود موتور را به صورت اتوماتیک خاموش می کند. به نوعی می توان گفت این نوع موتور برای جاهای پر تردد مناسب نیست، زیرا بعد از مدتی کارکرد داغ و گرم می شود. در مواقعی که برق قطع می شود کرکره را می توان از طریق دستیگره خلاص کن باز و بسته کرد. خلاص کن در موقع قطع برق کاربردی ندارد و در هر حالتی می توان از آن استفاده کرد.

مشخصات موتور توبلار نایس سایبان

تأمین تمامی قطعات موتورهای توبلار توسط نایس سایبان

تیم حرفه ای و نام آشنای نایس سایبان یکی از برترین و بهترین ارائه کنندگان انواع موتور توبولار به شمار می آید. متخصصان کار بلد و مجرب ما تمامی قطعات موتورهای توبلار را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می کنند. بهتر است این نوع موتور را از شرکت های مطمئن و قابل اطمینان خریداری کنید.

در واقع با انتخاب گروه حرفه ای ما به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد، زیرا تمامی محصولات ما دارای بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستند. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا متناسب با هر نوع سایبان از موتور توبلار مناسب استفاده کنید، زیرا مشخصات موتور توبلار متفاوت است. با یک انتخاب درست و اصولی می توان موتورهای با کیفیتی را خرید و تا مدت های طولانی از آن ها استفاده کرد.

4/5 - (1 امتیاز)